بسم الله الرحمن الرحیم

السلام علی المهدی الذی یملأ الأرض قسطا و عدلا کما ملئت ظلما و جورا

بسم الله الرحمن الرحیم

السلام علی المهدی الذی یملأ الأرض قسطا و عدلا کما ملئت ظلما و جورا

بسم الله الرحمن الرحیم

خدایا عاشقان را با غم عشق آشنا کن / ز غم های دگر غیر از غم عشقت رها کن
تو خود گفتی که در قلب شکسته خانه داری / شکسته قلب من جانا به عهد خود وفا کن

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
نویسندگان
پیوندها

فحاشی ممنوع 5

جمعه, ۳۰ فروردين ۱۳۹۸، ۱۲:۱۷ ب.ظ

بسم الله

دعای کسی که زبانش آلوده به فحش است، مستجاب نمیشود

عن أبی عبدالله علیه السلام قال: کان فی بنی إسرائیل رجل فدعا الله أن یرزقه غلاما ثلاث سنین فلمّا رأی أنّ الله لا یجیبه قال: أ بعید أنا منک فلا تسمعنی أم قریب أنت فلا تجیبنی؟ قال: فأتاه آت فی منامه فقال: إنّک تدعو الله عزّ و جلّ منذ ثلاث سنین بلسان بذئ، و قلب عات غیر تقیّ، و نیّة غیر صادقة، فاقلع عن بذائک و لیتّق الله قلبک و لتحسّن نیّتک، قال: ففعل الرجل ذلک ثمّ دعا الله فولد له غلام.۲               

امام صادق علیه السلام فرمودند: مردی از بنی اسرائیل سه سال دعا کرد که خداوند فرزندی به او عطا کند، وقتی دید دعایش مستجاب نمی‌شود، گفت: خدایا! آیا من از تو دورم که صدایم را نمی شنوی یا اینکه به تو نزدیکم اما جوابم را نمی‌دهی؟ حضرت فرمودند: کسی در عالم رویا آمد به او گفت: تو در تمام این سه سال با زبانی فحّاش، و قلبی جبّار و بی پروا، و نیّتی نادرست خداوند را صدا میزدی، زین پس فحّاشی را کنار بگذار و تقوا پیشه کن نیّتت را نیکو گردان، آن مرد این کارها را انجام داد سپس دعا کرد و خداوند به او پسری عطا نمود.                           

بله همینطور است، چطور باید انتظار داشت خداوند دعایی را اجابت ‌کند که از دهانی بدگو و ناسزا گو صادر شده  آن دهانی که با آن گناه ‌صورت گرفته، ما باید خداوند را با زبانی بخوانیم که تا حال با آن گناه نکرده ایم بلکه ان شاء الله دعایمان مستجاب شود و آن زبانی نیست جز زبان ‌برادر مؤمن که در حقّ دیگری دعا می کند. آری دعای مؤمن در حقّ مؤمن ‌‌مستجاب است چون اگر با زبان خود گناه کرده باشد با زبان برادر مؤمنش که گناه نکرده است.                                    


۲ کافی، ج۲، ص۳۲۴، ح۷.

نظرات  (۱)

عالی